Szparagowy napęd



Porcja szparagów, czyli około pół pęczka pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę K, która wzmacnia nasze kości.

Szparagi zawierają duże ilości białka - glutationu , który odgrywa ważną rolę w zwalczaniu m. in. nowotworów i choroby Alzheimera. Badania wykazały, że szparagi mogą zawierać 70 mg glutationu na 100 g produktu. Otóż,  białko to składa się z trzech aminokwasów: cysteiny, kwasu glutaminowego i glicyny, które wiążą toksyny. Jedzenie szparagów powoduje wzrost poziomu glutationu w organizmie i pomaga wątrobie w usuwaniu toksyn, dzięki czemu proces gojenia i odnowy staje się bardziej efektywny, a przeciez my chcielibysmy sie regenerować w tempie superexpresu, nieprawdaż? Glutation zwieksza także metabolizm tłuszczu i zmniejsza zmęczenie mięśni.

Naukowcy z Institute for Cancer Prevention twierdzą, że odpowiednie stężenie glutationu, jest skutecznym sposobem wzmocnienia systemów obrony organizmu i zapobiegania rozwoju komórek nowotworowych.

Ponadto, szparagi zawierają inulinę – węglowodan niezbędny do wzrostu probiotycznych bakterii, które powodują prawidłowe funkcjonowanie naszego układu pokarmowego.
Szparagi sa bogatym żródłem kwasu foliowego chroniacego przed starzeniem, pomaga w naprawie uszkodzonych komórek,czyli ma wpyw na szybsza regenerację. Pomaga w transporcie tlenu do komórek naszych mięśni.

Szparagi to równiez bogate żrodło potasu, który jest niezbedny w diecie biegacza. 

Zatem zamiast słodzonych napojów izotonicznych jedzmy szparagi !

Cookies

Ta strona korzysta z cookies