8 wskazówek motywacyjnych


http://salads4lunch.com/fitness/running/running-motivation/

Oto 8 wskazówek aby utrzymać swóją motywację do biegania:
  1. Kup buty, które najbardziej Ci odpowiadają : Oczywiście śliczne buty w sklepie on-line świetnie wyglądają, ale mieć pewność, że pasują do twoich stóp, aby ryzykować kontuzji. Poświęć trochę czasu, aby odwiedzić sklep, wyposażony analizatory chodu, w którym pracownicy pomogą znaleźć odpowiedni rozmiar dla stopy. Buty do biegania są w różnym stopniu stabilności i różnych szerokościach. Personel w sklepie biegowym pomoże Ci znaleźć odpowiednie buty dla Ciebie. A potem jeśli sprzedawca Cię nie urzeknie swoim czarem osobistym możesz wrócić do sklepu online :-) .
  2. Jeśli biegasz z muzyką stwórz  nową playlistę odtwarzania muzyki lub poszukaj w internecie gotowych zestawów. Będąc sam na sam ze swoimi myślami słuchanie swojego oddechu jest dla niektórych zbyt dużym wysiłkiem emocjonalnym, lub powoduje, ze przestajemy biec, bo wydaje nam się, ze w zasadzie do jest ostatni nasz oddech. Co prawda, nasze ciało moze więcej niż nam się wyadaje, ale zaryzykuje oddanie ostatniego oddechu na treningu? Gdyby to była olimiada to co innego...
  3. Znajdź wsparcie: Znajdź grupę ludzi dzielących Twoją pasję ( grupę biegową ) lub znajomego, przyjaciela, czy kogoś z rodziny kto dotrzyma Ci kroku. Grupa biegowaoprócz motywacji, da Ci wsparcie merytoryczne, które maja bardziej doświadczenie biegacze, dobre towarzystwo spowoduje, ze trening upłynie szybciej, a Twoja sprawność wzrośnie.
  4. Zacznij powoli:  Potrzeba czasu, aby przyzwyczaić się do wysłku. Zrób rozgrzewkę. Istnieją dwa rodzaje rozgrzewki: pasywna i aktywna. Celem rozgrzewki pasywnej jest zmiana trybu spoczynkowego ciała na tryb wysiłkowy. Należy przeprowadzić ją spokojnie i powoli. Jest to aktywność o niskiej intensywności. Celem rozgrzewki aktywnej jest ogrzanie tych części ciała, które będą angażowane w wysiłek. Jej głównym zadaniem jest aktywacja włókiej mięśniowych, zaopatrzenie tlenowe i przetorowanie dróg nerwowych. Właściwie przeprowadzony trening biegowy powinien składać się z kilku faz: rozgrzewki, biegania właściwego, wyciszenia  ( cool down ) i rozciągania. Takie podejście do treningu pozwoli na utrzymanie układu ruchu we własciwej kondycji  i pozwoli zapewnić funkcjonowanie na najwyższych obrotach.
  5. Stwórz plan. Plan treningowy pomoże utrzymać motywację i wprowadzi systematyczność w Twoim aktywnym zyciu. Łatwiej jest biegać i poprawić kondycję, jeśli konsekwentnie reaizujemy plan. Wiele planów znajdziesz na naszej stronie internetowej. Wybierz coś dla siebie. Pamiętaj aby dostosować go do obecnej kondycji i realnych założeń. Indywidualny trening biegowy, triathlonowy lub pływacki dostosowany tylko do Ciebie możesz zamówić tutaj: http://dotfizjo.pl/cennik/ 
  6. Ubierz się odpowiednio. Nie ma nic gorszego niż być ubranym zbyt ciepło lub zbyt lekko. W chłodniejsze dni ubierz cienką kurtke przeciwiatrową. Jeśli zrobi Ci się zbyt ciepło zawsze możesz ją zdjąć  i owinąc w talii Zimą ubierz się odpowiednio cieplej. Załóż 2 lub 3 warstwy odpowiednio dobranej odzieży. I zawsze jest pretekst by kupić sobie coś nowego ;-)
  7. Zapisz się na zawody. Start w imprezie masowej zawsze daje dodatkowa motywację. Ustal sobie odpowiedni cel. Cele moga być różne, od ukończenia biego, poprawę życiówki lub zwycięstwo w biegu. To zalezy tylko od ciebie. Poza tym na zawodach zawsze dostaniesz motywacyjnegoo kopa od kibiców, uczestników biegu. a satysfakcja na mecie wynagrodzi hektolitry wylanego potu.
  8. Chwal się swoimi sukcesami każdemu, kto chce słuchać. Do tego celu możesz wykorzystać przyjaciół z grupy biegowej. Zrozumieją Cię ;-)

Cookies

Ta strona korzysta z cookies