Marszobieg. Jak zacząć?

Jedyne na co warto zwrócić uwagę na początku powinno być obuwie sportowe. Na początek wystarczą zwykłe sportowe buty.

Jeśli do tej pory niewiele Cię łączyło z aktywnością fizyczna zacznij od marszobiegów. Dlaczego?

Marszobieg to idealne ćwiczenie na początek i dla osób w każdym wieku. Pomoże powoli budować wytrzymałość, pozwoli na zrzucenie nadprogramowych kilogramów i nie zniechęci na pierwszym treningu.

Marszobieg jak sama nazwa skazuje to rodzaj aktywności mieszanej, łączącej bieg i marsz. Na początku nie biegnij zbyt szybki, zbyt długich odcinków. pozwól organizmowi przyzwyczaić się do aktywności i większego wysiłku. Z czasem wydłużaj (stopniowo) odcinki biegowe, a skracaj czas odpoczynku czyli marszu.Pamietaj, aby marsz był dynamiczny, sprężysty i szybki.

Najgorzej jest jednak przyzwyczaić się do regularnych treningów. Wypróbuj różne sposoby motywacji. Umawiaj się z koleżanką, kolegą, mężem, żoną lub dołącz do grupy biegowej, która zmotywuje Cię do treningu i będzie służyła doświadczeniem.

Przy bieganiu, marszobiegach, tak jak przy innych aktywnościach należy pamiętać o prawidłowej postawie. w trakcie marszobiegu lub biegu pamiętaj o wyprostowanej postawie, głowie uniesionej lekko do góry, ścigniętych łopatkach i prawidłowej pracy rąk i i nóg. Kolana unosimy wysoko. Ręce, zgiete w łokciach pod kątem 90 stopni enericznie powinny  pracować  podczas biegu i marszu by dać nam dodatkowy napęd niczym koło zamachowe.

Przykład treningu marszobiegowego
  • Rozgrzewka: szybki marsz około 10 min zakończony serią ćwiczeń ogólnorozwojowych
  • Część zasadnicza treningu: 3-4 serie marszobiegu, np. 2 minuty biegu, 1 minuta marszu
  • Schłodzenie i rozciąganie: 10 minut wyciszającego marszu oraz ćwiczenia rozciągające łydki, przód i tył uda i pośladki.

A teraz załóż buty i wyjdź na spacer, żeby rozglądnąć się gdzie możesz pobiegać lub pomaszerować w Twojej okolicy :-).

Jeśli pogoda stanowi dobrą wymówkę, poszukaj klubu fitness i zrób rekonesans bieżni.

AR



 

Cookies

Ta strona korzysta z cookies